Integracja z systemem POS – jak zwiększyć ilość transakcji?

System POS to podstawowe oprogramowanie wspierające sprzedaż. Jest ono konieczne wszędzie tam gdzie przedsiębiorca decydując się na akceptację kart płatniczych wprowadził umożliwiające to terminale do realizacji transakcji bezgotówkowych. Oprogramowanie to nie tylko integruje urządzenia fiskalne, ale może również współpracować z innymi systemami optymalizującymi działanie firmy.

Już samo wprowadzenie terminali płatniczych to krok w stronę zwiększenia ilości transakcji. Klienci coraz chętniej wybierają kartę, jako środek płatniczy. Jest ona nie tylko mniejsza i poręczniejsza od portfela. Ale płatność z jej użyciem odbywa się w sposób szybki i prosty. Nie trzeba się też obawiać czy wypłacona z konta została odpowiednia suma pieniędzy na pokrycie rachunku. A w przypadku kart kredytowych klienta ma dodatkowy margines błędu przy wyliczeniach w postaci przyznanej przez bank linii kredytowej. Ale system POS, na jakim działają terminale płatnicze ma również inne zalety, które pośrednio lub bezpośrednio przyczyniają się do zwiększenia przychodów.

Integracja kluczem do sukcesu

System POS to oprogramowanie, które projektowane jest z uwzględnieniem konkretnych potrzeb konkretnego biznesu. Na bazie zgłaszanych uwag i modelu pracy tworzone są odpowiednie moduły, które pozwalają na optymalizację pracy, tak aby móc jak obsługa sklepu czy lokalu mogła jak najlepiej służyć klientom, a tym samym wpływać na zwiększenie ilości transakcji. Jednak system POS ma również tą zaletę, że integruje urządzenia wspierające sprzedaż, jak kasy fiskalne, czytniki kodów, wagi sklepowe, drukarki paragonów i inne pozwalając na pełną, płynną i bezproblemową współpracę wszystkich urządzeń. A także może być integrowany z innymi systemami wdrożonymi w firmie. Możliwe jest więc połączenie na przykład z systemem obsługi magazynu, z systemem obsługi stolików w lokalach gastronomicznych, systemem rezerwacji w punktach rozrywkowych, a także programem lojalnościowym, czy rabatowym.

Wsparcie sprzedaży

Dzięki prostocie obsługi systemów POS oraz możliwości ich łączenia z innymi programami i urządzeniami, a także możliwości nadbudowywania o kolejne moduły przedsiębiorca zyskuje profesjonalne narzędzie do sprawniejszego zarządzania systemem pracy w firmie, personelem, zamówieniami telefonicznymi czy internetowymi, zaopatrywania lokalu w produktu. Otrzymuje także w postaci generowanych przez system raportów istotne informacje o potrzebach i preferencjach klientów, dzięki czemu może z powodzeniem dostosowywać i modyfikować swoją ofertę. Wszystkie zalety i funkcjonalności, jakie niesie za sobą integracja z systemem POS wpływają na zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności firmy. Dobrze zarządzana, z wykorzystaniem wspierających owo zarządzanie systemów, firma przyciąga kolejnych klientów. A zadowolony z profesjonalnej, sprawnej i bezproblemowej obsługi klient wróci i istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyprowadzi ze sobą nowych klientów. Zwiększając tym samym przychody firmy oraz umożliwiając jej rozwój.